preloader

کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم کدام بهتر است؟ | مزایا و معایب هرکدام

کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم

کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم کدام بهتر است؟ | مزایا و معایب هرکدام

کرکره‌ها ازجمله مواردی هستند که برای افزایش امنیت در مکان‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این میان انتخاب بین کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم از مهم‌ترین چالش‌هایی است که افراد با آن روبه‌رو هستند. برای شناخت بهتر انواع کرکره‌های برقی باید عوامل متعددی را در هنگام تهیه مدنظر قرار دهید. برجسته‌ترین پارامتری که خریداران به آن توجه می‌کنند مسائل امنیتی است.

در حقیقت فارغ از مدل‌ها، کرکره‌های‌ برقی برای افزایش مسائل امنیتی و بهبود زیبایی محیط مورداستفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین فضاهایی که از این تجهیزات استفاده می‌شود منازل مسکونی، آپارتمان‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بانک‌ها و سایر اماکنی از این قبیل می‌باشند. این کرکره‌های نسبت به مدل‌های قدیمی از استحکام بالاتری برخوردارند و به‌این‌ترتیب طول عمر بیشتری نیز دارند.

بهترین روش برای انتخاب مناسب از بین کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم دانستن تفاوت‌های آن‌هاست. هر یک از این مدل‌ها در شرایط مختلف می‌توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. با توجه به اهمیت موضوع، به این سؤال پاسخ خواهیم داد که از بین این دو مدل کدام‌یک بهتر است.

کرکره برقی گالوانیزه چگونه است؟

همان‌طور که از اسم این مدل کرکره مشخص می‌باشد، متریال اصلی آن ورق‌های گالوانیزه است. کرکره‌های برقی گالوانیزه با توجه به وزن بیشتری که نسبت به مدل آلومینیومی دارند در هنگام باز و بسته شدن سروصدای بیشتری ایجاد می‌کنند.

 شاید بتوان این فاکتور را یکی از مهم‌ترین عواملی برای انتخاب بین کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم در نظر گرفت؛ اما باید توجه کرد که استحکام این نوع کرکره‌ها نسبت به سایر مدل‌های موجود به میزان قابل‌توجهی بیشتر است. این مورد یکی از مهمترین عواملی است که از کرکره گالوانیزه در محیط‌هایی مانند پاساژها، صرافی‌ها و طلافروشی‌ها استفاده می‌شود.

کرکره برقی گالوانیزه همچنین مقاومت بسیار خوبی در مقابل عوامل برّنده و تیز از خود نشان می‌دهد که این مورد در افزایش امنیت، بسیار حائز اهمیت است.

کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم

مزایای کرکره برقی گالوانیزه

شاید بتوان ورق‌های گالوانیزه که در تولید این نوع کرکره‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند را بزرگترین مزیت آن‌ها دانست. چراکه موجب افزایش استحکام و مقاومت در برابر عوامل خورنده و شرایط محیطی سخت، می‌شوند اما مزیت‌های این نوع کرکره‌ها به همین مورد محدود نمی‌شوند. برخی از مهم‌ترین مزایای موجود برای آن‌ها عبارت‌اند از:

  • استقامت عالی در برابر فرسایش
  • استفاده در محیط‌های حساس، به علت ضریب امنیتی بالا
  • عدم‌تغییر رنگ در اثر گذشت زمان و مجاورت در برابر عوامل شیمیایی و مواد شوینده
  • استفاده از تیغه و ریل‌های فولادی که باعث افزایش مقاومت در مقایسه با کرکره‌های آلومینیومی می‌شود
  • مقاومت در برابر تابش مستقیم نور خورشید، عوامل خورنده و شرایط جوی نامساعد به دلیل استفاده از ورق‌های گالوانیزه در ساخت

معایب کرکره برقی گالوانیزه

اگرچه مزایای این تجهیزات بسیار بیشتر از معایب آن می‌باشد اما برای انتخاب درست بین کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم دانستن معایب آن نیز بسیار ضروری است.

یکی از بزرگترین مشکلات کرکره برقی گالوانیزه همان‌طور که بیان شد سروصدایی است که پس از مدتی ایجاد می‌کند. برای این معضل دو دلیل عمده مطرح می‌شود که یکی به ضخامت زیاد تیغه‌ها و دیگری وزن نسبتاً بالای آن‌ها مربوط می‌شود. در کنار این موارد قوس‌هایی که در بین تیغه‌ها وجود دارد، این مشکل را بیشتر می‌کند.

از دیگر پارامترهای تأثیرگذار در انتخاب کرکره برقی گالوانیزه هزینه تمام‌شده آن‌ها می‌باشد. در این مورد خرید، نصب و نگهداری کرکره‌های برقی گالوانیزه با مخارج نسبتاً بیشتری در مقایسه با سایر مدل‌ها همراه است. البته باید در هنگام تهیه به این نکته توجه کنید، اگرچه خرید این کرکره‌ها با هزینه بیشتری همراه است اما طول عمر آن‌ها نیز به همین نسبت بیشتر می‌باشد. این ویژگی موجب می‌شود با یک گزینه اقتصادی روبه‌رو باشیم.

کرکره برقی آلومینیومی چه ویژگیهایی دارد؟

مطالعه این بخش می‌تواند تا حدود زیادی به شما کمک کند تا در انتخاب کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم هوشمندانه عمل نمایید. مدل‌های آلومینیومی کرکره معمولاً با تیغه‌های انعطاف‌پذیر از نظر ابعاد و اندازه ساخت می‌شوند. نکته مهم در مورد آن‌ها رنگ‌های مختلفی است که می‌توانید انتخاب کنید. در حقیقت این کرکره‌ها اغلب با رنگ قهوه‌ای یا سفید تولید می‌شوند اما امکان شخصی‌سازی در مورد آن‌ها وجود دارد. البته این تغییر رنگ می‌تواند هزینه بیشتری برای شما ایجاد کند.

معمولاً از کرکره آلومینیومی به علت قابلیت عایق‌بندی که دارد به‌طور گسترده در اماکن مختلفی مانند واحدهای مسکونی، صنعتی و تجاری استفاده می‌شود. علاوه بر تنوع رنگ، این تجهیزات وزن سبکی نیز دارند. ازاین‌رو برای اکثر مکان‌ها بهترین گزینه هستند.

کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم

همان‌طور که پیش‌تر نیز بیان شد هدف از استفاده از کرکره برقی جلوگیری از سرقت و افزایش امنیت می‌باشد. مدل‌های آلومینیوم کرکره، علاوه بر اینکه از حیث امنیت در سطح قابل قبولی قرار دارند کمترین مصرف انرژی را در بین مدل‌های دیگر دارا می‌باشند. بنابر آنچه گفتیم، درب‌های پارکینگ‌ها، پنجره‌ها و یا درب‌های ورودی آپارتمان‌ها عمده‌ترین مکان‌هایی هستند که از این تجهیزات استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از کرکره برقی آلومینیومی

طراحی منحصربه‌فرد: به لحاظ ظاهری می‌توان این نوع کرکره‌ها را از زیباترین مدل‌های موجود در نظر گرفت.

مصرف انرژی پایین: این کرکره‌ها از دو روش باعث کاهش مصرف انرژی می‌شوند. ابتدا با عایق‌بندی از اتلاف انرژی موجود در محیط جلوگیری می‌نمایند. علاوه بر این نیز به‌ خودی‌ خود مصرف انرژی پایینی دارند.

ایمنی: کرکره آلومینیومی علاوه بر سرما، گرما و سروصدا در مقابله با گردوغبار و حشرات نیز عملکرد مناسبی دارد. همچنین در مدل‌های ضد سرقت و غیرقابل نفوذ نیز تولید می‌شوند.

عدم تولید صدای ناهنجار: وزن سبک تیغه‌ها و همچنین دوام و استحکام آن‌ها باعث شده است تا کرکره‌ها با کمترین صدا در هنگام باز و بسته شدن همراه باشند.

معایب کرکره آلومینیومی

برای انتخاب بهتر از بین کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم به این نکته توجه کنید که مدل‌های آلومینیومی نیاز به نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دارند. از طرفی قیمت آنها نسبت به نوع گالوانیزه به طرز محسوسی بیشتر است. تعمیرات آنها با چالش‌های متعددی همراه است، ازاین‌رو در هنگام خرابی نیاز به متخصصین این حوزه برای راه‌اندازی مجدد وجود دارد. این امر می‌تواند مشکلاتی را برای ورود و خروج به ساختمان ایجاد نماید و پروسه‌ای زمان‌بر می‌باشد.

کرکره آلومینیومی در برابر نوسانات برق مقاومت مناسبی ندارد؛ بنابراین در مناطقی که افت جریان و آمپر وجود دارد گزینه مناسبی نخواهد بود.

با توجه به آنچه بیان شد مشخص است که انتخاب کرکره برقی گالوانیزه یا آلومینیوم می‌تواند تا حدود زیادی به شرایط سرویس‌دهی و فضای موردنظر بستگی داشته باشد. چراکه هر یک از آن‌ها خصوصیات برجسته‌ای دارند که در جای مناسب می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

نمایندگی کرکره گالوانیزه

خرید کرکره گالوانیزه کاری کاملاً تخصصی می‌باشد. درواقع برای تهیه آن پارامترهای متعددی وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد. به‌این‌ترتیب بهترین راه استفاده از تجربه و دانش افراد یا مجموعه‌ای است که سال‌های زیادی در این عرصه فعالیت دارند.

پیشنهاد می‌شود برای استعلام قیمت کرکره گالوانیزه و یا تهیه آن به مراکز و نمایندگی‌های مجاز مراجعه فرمایید. این کار مزیت‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت که ازجمله آن خرید مطمئن با قیمت واقعی و تضمین اصالت کالا است. دریافت مشاوره در مورد انتخاب کرکره مناسب، مهم‌ترین اقدامی است که در این پروسه باید به دنبال آن باشید. این کار می‌تواند کاهش چشم‌گیری در هزینه‌های شما ایجاد کند و امنیت محیط را نیز تضمین نماید.

دراین‌بین مجموعه آهن‌آلات خداپرست (سقف ۲۴) یکی از معتبرترین مراکز است که می‌توانید برای خرید کرکره برقی گالوانیزه مراجعه نمایید و یا از طریق وب‌سایت نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید. این مجموعه با فعالیت مستمر در این حوزه توانسته با خدمات مشاوره‌ای و پس از فروش گسترده، رضایت مشتریان خود را در طی سال‌های اخیر کسب کند.

جدول مطالب