preloader

ورق عرشه فولادی

ورق عرشه فولادی

ورق عرشه فولادی

ورق عرشه فولادی، متشکل از ورق‌های گالوانیزه‌ای است که برای کف یا سقف یک سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای پشتیبانی بهتر از ورق عرشه از تیرآهن استفاده می‌شود. اجرای ورق فولادی در سقف موجب ایجاد شرایطی می‌شود تا موادی ازجمله بتن معمولی و سبک و طیفی از عایق‌ها بتوانند مورد مصرف قرار بگیرند. این مدل سقف‌ها معمولاً از اجزای گوناگونی تشکیل می‌شوند.

قسمت‌های مختلف یک ورق عرشه فولادی

وقتی از ورق عرشه فولادی صحبت می‌شود درواقع به 4 بخش مختلف اشاره‌ شده است:

  1. ورق گالوانیزه که شکلی ذوزنقه‌ای دارد
  2. گل ‌میخ یا همان برشگیر
  3. آرماتور که از میلگرد تشکیل‌شده
  4. بتن

دو بخش دیگر هم برای این نوع سقف وجود دارد که شامل  فلاشینگ و تیر فرعی می‌شوند.

1. بررسی نقش ورق گالوانیزه

اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ترین بخش یک ورق عرشه فولادی، شیت‌های گالوانیزه هستند که در تولید آن‌ها حساسیت‌های زیادی وجود دارد. پوشش گالوانیزه باید بر بستری از ورق‌های فولادی لحاظ شود. این کار به‌منظور افزایش مقاومت به خوردگی و مقابله با عوامل مخرب دیگر انجام می‌گیرد.

فولادی که برای ساخت این بخش از سقف‌ها بکار گرفته می‌شود معمولاً شکل‌پذیری مناسبی دارد. به‌این‌ترتیب امکان ایجاد ورق‌هایی با ابعاد و اشکال مختلف وجود دارد. بااین‌حال مقاومت تسلیم این فولادها باید چیزی بین 210 تا 250 مگا پاسکال باشد که مقدار قابل‌توجهی است.

پوششی که بر روی این ورق‌ها اعمال می‌شوند نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است. گالوانیزه درواقع فرآیندی است که لایه‌ای از روی با ضخامت معمولاً 0.8 تا 2.1 میلی‌متر بر روی هر دو سطح ورق‌ها قرار می‌گیرد. در ادامه فرآیند تولید، ورق‌های عرشه تحت نورد سرد قرارگرفته و موج‌دار می‌شوند.

2. ارزیابی نقش گل‌ میخ

گل‌ میخ وسیله‌ای است که برای اتصال ورق به تیر فرعی مورداستفاده قرار می‌گیرد. گل‌ میخ از درون ورق عبور کرده و به تیر جوش می‎‌خورد. یکی از عواملی که موجب استحکام ورق عرشه فولادی می‌شود استفاده از همین مکانیسم برای اتصال است. چراکه این روش بار اعمالی بر روی سقف را به بهترین شکل بین تیر و آرماتور تقسیم می‌کند.

3. میلگرد و نقش آن در عرشه فلزی

وقتی اتصالات مربوط به گل‌ میخ انجام شدند، نوبت به استفاده از میلگرد می‌رسد. در حقیقت آرماتور به‌صورت شبکه‌ای، سطح ورق‌ها را می‌پوشاند تا به‌این‌ترتیب به گل‌ میخ‌های استفاده شد متصل شود. نوع متداولی که معمولاً مورداستفاده قرار می‌گیرد، آرماتورهای حرارتی یا افت حرارتی هستند.

این بخش از ورق عرشه فولادی با اهداف مختلفی بکار گرفته می‌شود. در وهله اول بهره‌وری از آن‌ها موجب افزایش مقاومت کششی بتن می‌شود. ازاین‌رو به میزان قابل‌توجهی از ترک‌خوردگی بتن جلوگیری می‌شود. همچنین شبکه‌های آرماتور می‌توانند بارهای متمرکز را به‌خوبی تحمل کنند و مقاومت فشاری بتن را نیز افزایش دهند. بهتر است بدانید نوع آرماتورر حرارتی از جمع شدگی بتن جلوگیری می‌کند.

4. وظیفه بتن در ورق عرشه فولادی

بتن ازجمله مصالحی است که شاید همه از ترکیب آن اطلاع داشته و بارها شاهد مراحل بتن‌ریزی حتی به‌صورت گذری بوده باشند. این بخش که از مهم‌ترین اجزای ورق عرشه فولادی است مرحله نهایی اجرا می‌باشد.

ورق عرشه فولادی

وقتی بتن‌ریزی انجام می‌شود، طبقات بالایی، یک کف کامپوزیتی خواهند داشت که می‌توانند بارهایی که به سقف وارد می‌شوند را حمل کنند. اهمیت این مرحله کاملاً واضح است و بتن‌ریزی تا حدودی زیادی کیفیت و دوام سقف را تعیین می‌کند. بنابراین همان‌قدر که اجزای ورق عرشه فولادی مهم هستند نحوه نصب و اجرای آن‌ها نیز اهمیت دارد.

نمایندگی خرید ورق عرشه فولادی

همان‌طور که بیان شد ورق‌ عرشه دارای اجزای مختلفی است. بنابراین پارامترهای زیادی می‌توانند بر روی قیمت ورق عرشه فولادی تأثیرگذار باشند. مواردی مانند کیفیت بتن، نوع میلگرد و فولاد به‌کاررفته از مهم‌ترین این عوامل هستند.

از طرفی ورق عرشه نقش مهمی در اجرای سقف دارند بنابراین ضروری است که کیفیت در تمامی اجزای آن تضمین ‌شده باشد. مجموعه سقف 24 (آهن‌آلات خداپرست) با علم به این موضوع با دریافت نمایندگی از برندهای بسیار معتبر بستری را فراهم کرده است تا شما مشتریان عزیز بتوانید با اطمینان از کیفیت و اصالت کالا خرید کنید.

این شرکت، طیف گسترده‌ای از محصولات را برای صنعت ساخت‌وساز، سوله سازی و شرکت‌های فولادی با قیمت رقابتی آماده عرضه کرده است.

سقف 24

جهت ثبت سفارش با شماره 02166314192 تماس حاصل فرمایید