preloader

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری یکی از انواع ساندویچ پانل‌ها است که برای عایق سازی دیوارهای خارجی مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌طورکلی ساندویچ پانل‌ها فارغ از مدلی که دارند می‌توانند از سه لایه متفاوت تولید شوند. درواقع دو لایه بیرونی، هسته‌ای سخت را در برمی‌گیرند که این طرح یادآور ساختار یک ساندویچ است.

مهم‌ترین ویژگی‌های ساندویچ پانل دیواری

معمولاً برای این پانل‌ها سه ویژگی مهم رتبه‌بندی STC (کلاس انتقال صدا)، R-Value و رتبه آتش، که هریک از این‌ها می‌توانند کاربرد و کارای ساندویچ پانل را دست‌خوش تغییراتی کنند مطرح می‌شود.

رتبه‌بندی STC

STC به معنای کلاس انتقال صدا است و به توانایی ساندویچ پانل دیواری برای کاهش نویز عبوری از آن اشاره دارد. این ویژگی در تأسیسات تولیدی سنگین یا هر مجموعه‌ای که کارگران باید صداهای بلند را برای مدت طولانی تحمل کنند، بسیار مهم است.

مؤثرترین راه برای افزایش رتبه‌بندی  STC ساندویچ پانل دیواری، اضافه کردن زیر لایه‌های اضافی برای کمک به جذب صدا است. برای این کار معمولاً از یک ‌تخته فیبر مخصوص استفاده می‌شود تا به هر یک از پیکربندی‌های پانل اضافه شوند. به این طریق امکان افزایش رتبه STC وجود دارد. این پانل‌های عایق صدا، اغلب برای نصب در اتاقک‌های کوچک، دفاتر و اتاق‌های کنفرانس ​​استفاده می‌شوند.

ارزیابی شاخص R-Value

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم ساندویچ پانل دیواری شاخص R-Value آن است. R-Value یک اصطلاح رایج ساخت‌وساز می‌باشد که به ظرفیت عایق مواد یا توانایی آن در مقاومت در برابر جریان گرما اشاره دارد. یک پانل استاندارد معمولاً دارای ضخامت 3 اینچ است (اگرچه می‌توان این ضخامت را برای کاربردهای خاصی تغییر داد). برای افزایش R-Value یک پانل، باید قسمت عایق پانل (هسته) را تا حد امکان ضخیم انتخاب کرد و  یا هسته پانل را از موادی که در برابر گرما مقاومت بهتری دارند تولید نمود.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری با شاخص R-Value ​​افزایش‌یافته را می‌توان در محیط‌هایی یافت که هم گرم‌تر و هم سردتر از حد معمول هستند. اگر پانل در حفظ گرمای بیرون به‌خوبی عمل کند، به همین ترتیب گرمای داخل را نیز به‌خوبی حفظ می‌کند. درواقع این محصول امکان خروج گرما را نخواهد داد و به‌عنوان یک عایق بسیار مؤثر عمل می‌کند.

ویژگی مقاومت در برابر احتراق

 آخرین و شاید مهم‌ترین عامل برای ساندویچ پانل دیواری، درجه آتش‌سوزی است که ارائه می‌دهد. منظور از درجه آتش‌سوزی، مقاومتی است که پانل می‌تواند در برابر مشتعل ‌شدن از خود نشان دهد. گاهی اوقات درک کامل درجه‌بندی آتش ممکن است دشوار باشد زیرا استانداردهای مختلف از اندازه‌گیری‌های متفاوتی برای تعیین رتبه آتش استفاده می‌کنند. 

یک ساندویچ پانل استاندارد که دارای درجه‌بندی کلاس A باشد، می‌تواند احتمال مشتعل ‌شدن، داشته باشد اما شعله را گسترش نمی‌دهد. به‌منظور تغییر درجه حریق یک سیستم ساندویچ پانل، باید مواد تشکیل‌دهنده آن را به‌طور تقریباً کامل تغییر داد.

به‌هرحال، برای محیط‌های مستعدتر، از پانل‌هایی استفاده می‌شود که درجه‌ای از مقاومت در برابر آتش را ارائه می‌دهند تا به مدت ۱ ساعت از اشتعال دور بمانند. این رتبه‌بندی معمولاً بر اساس استاندارد ASTM تعیین می‌شود و کاملاً قابل استناد است.

یک ساعت زمان بسیار مناسبی برای مهار یک آتش‌سوزی است. برای اینکه پانل موردنظر این استاندارد را دریافت کند تست‌های بسیار سخت و البته متعددی بر روی آن انجام می‌شود. همان‌طور که بیان شد این ویژگی از مهم‌ترین عواملی است که در تهیه یک ساندویچ پانل دیواری می‌تواند تأثیرگذار باشد. این محصولات، مراحل کنترل کیفیت بسیاری را طی می‌کنند تا گواهی مربوط به مقاومت در برابر حریق را دریافت نمایند.

معمولاً از یک پشم معدنی به‌اندازه‌ی 2 اینچی در تولید این مدل از ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌شود تا میزان مقاومت در برابر اشتعال آن‌ها افزایش یابد. بررسی‌ها نیز نشان داده است که این کار تأثیر بسزایی در بهبود این ویژگی داشته است.

معرفی نمایندگی ساندویچ پانل دیواری

برای دریافت قیمت و خرید ساندویچ پانل دیواری می‌توانید از مجموعه سقف 24 (آهن‌آلات خداپرست) کمک بگیرید که در این زمینه تجربه بسیار زیادی دارد. این شرکت با فعالیت طولانی در این حوزه سعی کرده است تا با دریافت نمایندگی فروش، محصولاتی را ارائه دهد که قیمتی کاملاً رقابتی داشته باشند.

محصولات سقف 24 دارای تنوع بسیار قابل قبولی هستند، به‌طوری‌که می‌توان از آن‌ها در زمینه‌های متفاوتی مانند ساخت‌وساز، سوله سازی و شرکت‌های فولادی بهره برد.

سقف 24

جهت ثبت سفارش با شماره 02166314192 تماس حاصل فرمایید